Pro začátek pár Slováckých vtipů

Stařeček Pagáč lézli na hůru a spadli ze žebříka. Snáď jim pán bůh zadek držál, křápli sa do hlavy a seděli na zemi, držali sa za hlavu a naříkali:
"Aúúúúú, Pane bože, toje bolest, snád sa ně ta lebeňa rozskočí!"
Přiběhl malý Francek a povídá:
"Stařečku, já jsem viděl pána boha!"
"Co to trepeš ty ledačino, chceš po papuli?"
"no včera v noci sa cosi bílého vléklo k tatovej posteli a tata říkali: "Pane bože, co zas chceš!?"

*******************************

Maměnka odjeli do městečka k sestře a malá kačenka zůstala s tatíčkem sama doma. Večer, když zaléhli a zhasli, tak malá Kačenka povídá:
"Tatíčku, tož co je s tebú?"
"No co by mělo byť, deme spat."
"Tož mě něco šuškaj!"
"A co ti mám šuškat?"
"No tak jak maměnce dycky šuškáváš!"
Tatíček sa otočí a šušká Kačence do ucha: "Šu, šu, šu.."
A Kačenka praví: "Ne ne ne, já  su strašně unavená, bolí ňa hlava a o štyrech ráno musím stávat do kravína!"

********************************

Stařeček Pagáč došli do lékárně a pravijú:
"Pane lekárníku, mám to v tých střevách jak zabetónované, ani dynamitem byste ždibíček neustřelil!"
Lekárník vzali štamprličku, naléli do ní medicínu a pravijú:
"Stařečku, ještě máte záchod na koncu dvorka nad hnojem?"
"No ja, pořád."
Pan lekárník ještě trochu přiléli a pravijú:
"Stařečku, vypite to a dite rychle dom!"
Druhý den sa potkali a lekárník sa ptá:
"Stařečku, tak co, už je vám líp, pomohla Vám ta medicína?"
"No ba, pane lekárníku, Vy ste měl byť geométr, zmílil  ste sa len o dva metry!"

*********************************

Přišel Francek za stařečkem a praví:
"Stařečku, vy máte na všecko nějakú radu, mám na zádech nějaké výrůstky"
"Kúříš?"
"Nekúřím, smrdí to."
"Necigáníš?"
"Ani slůvkem nezelžu."
"A piješ?"
"Ále vždyť víte, že nepiju."
"A za děvčicama chodíš?"
"Nechodím, su sám jak ta plaňka v plotě."
"No tak to je jasné, budeš  svatý a včíl sa Ti tlačijú křídla!"

*******************************

Dojde Vincek za stařečkem :
"Stařečku, já su nějaký marodný, nemám čuch, nemám chuť a co řeknu, to zelžu."
Stařeček vyšli na dvorek a když se po chvílce vrátili, podávali Vinckovi hnědú kuličku. Vincek vezme, očuchá, hodí do huby, chvilku v hubě převaluje, pak to vypluje a hlásí:
"Vždyť to je kozí bobek!"
"No vidíš a si zdraví, máš čuch, máš chuť a mlúvíš pravdu. Je to kozí bobek!"

*******************

Potkal sem na dědině stařečka, byl jakýsi chcíplý a mrzutý a ptám se ho:
"Stařečku, co vám je, vypadáte nějak ustaraně, ulétly vám včele?"
"Ále, je mě nějak divně, tu ňa bolí, tu ňa pchá, nic ňa nebaví."
"Tož poďte se mnú do sklépka, naleju vám mladej frankovky, téj když vypijete litr, tak budete jak znovuzrozený."
Slovo dalo slovo, zašli sme do sklépka, popili vína, pojedli slaniny a najednů odbíjaly hodiny na kostele půlnoc a stařeček sa zarazili:
"Pane bože, to je hodin, to bude Kača nadávat jak šlejfířka"
"Nebude, dám vám dobrej klobásy a tú si stařenku udobříte."
Druhý deň sem jich potkal znovu, tak sa táhli jak Napoleón z Ruska
"Stařečku, co je, klobása nezabrala?"
"Ále nemohla, jak sem vylézl ze sklépka, tak sem zakopl, spadl a klobása ňe vypadla z kapce, doběhla kočka a sežrala ju."
"A co ste ju nezahnali?"
"Když já sem byl z teho vína tak natrúbený, že sem si nemohl vzpomět, jak sa řekne kšc!"

******************************

Dondu na dvorek, dýchnu na psa, nic. Vlezu dom, dýchnu na Kaču, ščekala celů noc.

****************************

Bavijá sa třé teplí:
"Já bych chtěl být travička. Ti chlapci by sa po mě gúlali a válali."
"Já bych chtěl být vodička. ti chlapci by sa do mňa nořili, čáchali by sa a čúrali by do mňa."
"Já bych chtěl být záchranka. Oni by ho do mňa vždycky ze zadu šoupli a já bych dělal huů, huů, huůuů."

**********************

V Brně na náměstí zbořili hříbek (kdo nepamatuje, byl to veřejný záchodek), protože to tam tak nějak divně zavánělo.
Postavili nové, moderní, zděné u Jakuba, dole byly záchodky, nahoře rychločistírna, to kdyby někdo náhodou nestihl.
Jednou jde kolem policajt a vidí, jak dědek přešlapuje a buší do dveří. Přijde k němu a ptá se:
Co to tu občane děláte, taková mela?"
"No já chcu dovnitř, už to nemůžu vydržet!"
"A proč tam teda nejdete?"
"Tam někdo je!"
"A jak to víte?"
"Vždyť je to tu na dveřách napsané, Sem Tam!"

**********************************

Jednú se tam cpe babka na opačnú stranu, proti ní jde chlap a říká:
"Co tady děláte, tady je to jen pro pány!"
"No ja, pro pány, a chudý člověk sa može klidně posrat!"

*************************************

U Pagáčů sa narodilo malé, vedne klidno spalo, v noci břéskalo.
Kačenka po týdnu z tého ponocování unavená třepe s Franckem:
"Starý, stávaj a pokolébaj to malé taky, když furt řve, dyť je to tak tvoje jako moje, máme to na polovičky!"
"Na polovičky? Tož, když ti to  vadí, tož si kolébaj tu svoju, moja ať klidně řve, mě to nevadí!"

************************************

Malý Francek byl takový ušmúranec, že maměnka moseli někdy umyt v neckách aj dvanáct cizích děcek, než poznali Francka

*********************************

Jednú ve škole praví paní učitelka:
"Francku, ty nějak záhadno voníš, řekni doma, Ať ťa umyjú!"
Stařeček nad pohanú rodu ostrúhali tužku a na kus papíra napsali:
Vážená paní učitelko, náš Francek néni žádný karafiát. My sme vám ho poslali do škole, abyste ho něco naučili, ne abyste k němu čuchali!!!

****************************************